Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		1. YAPIM EKİBİ – PRODÜKSİYON 
Film (veya dizi reklam vs)yapımının, adı üstünde en önemli parçasıdır. Hiyerarşinin en üstündedir. Kağıt üstünde film çekiminin kalbidir, pratikte parayı veren, düdüğü çalandır. Türkiye’ de bu düdüğü bolca çalar. Kaliteli bir prodüksiyon ekibine rastlamak güçtür ancak prodüksiyon ekibi iyi olan bir işi tarzından, kalitesinden hemen farkedebilirsiniz. Neden? Çünkü sadece para verdiği için emir yağdırmaz ve ekibi eğitimli, düzgün insanlarla doludur ve çalışan diğer ekiplerle uyumludur.
- Yürütücü Yapımcı (Executive Producer)
 
 
- Uygulayıcı Yapımcı (Line Producer)
 
 
- Prodüksiyon Amiri
 
 
- Prodüksiyon Koordinatörü
 
 
- Lokasyon Sorumlusu
 
  
Yürütücü yapımcı, bütün prodüksiyon işlerinin mali sorumlusu, finansman kaynağı, bulucusudur. İşlerin hepsini gözlemler ve yapım ekibi tarafından rapor alır. 
Uygulayıcı yapımcı ise, yapımın, gerektiği gibi ilerlemesinden, işin yürütülmesinden, yasal işlerden, lojistik işlerinden, harcamalardan sorumludur. 
Onun bu işlerini ise prodüksiyon yani set amiri üstlenir. Set amiri , sette önemli bir konuma sahiptir. Setin ilerleyişinin sorumluluğu bir bakıma set amirine yüklenir. ( Uygulayıcı yapımcı tarafından) 
Prodüksiyon koordinatörü, Türkiye’ de ismine sıklıkla rastalamadığımız bir ünvandır. Prodüksiyon amiri tarafından görevlendirilir. Yapımla ilgili işlerden sorumludur. ( Hepimizin bildiği gibi koordinatör ucu çok açık bir tanım) 
Lokasyon sorumlusu, çekimin yapılacağı muhtemel yerleri dolaşır, fotoğraflar, rapor verir. Yönetmen ve yapımcıyla birlikte çekim lokasyonuna karar verilince, gerekli izinler alınır, düzenlemeler yapılır.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		2. REJİ EKİBİ (REJİSÖR-YÖNETİM) 
Rejisör yani yönetimden gelir. Filmin yaratıcı yönü yanı sıra film çekiminin akışına da bir bakıma karar verendir. Birçok ekiple koordine bir şekilde çalışır. Hangi gün, nerede, ne çekilecek, hangi oyuncularla çalışılacak kısacası filmin preprodüksiyon ve prodüksiyon aşamasında yapım ekibine de bağlı kalarak karar alan, uygulayan ekiptir. 
 
Yönetmen 
Yardımcı Yönetmen 
İkinci Reji 
Üçüncü Reji 
 
Yönetmen; bütün çekimi, kurguyu, teknik ve sanatsal detayları yönetir, karar verir. Kısacası film ekibinin beynidir. En önemli işlerinden biri oyuncuya rol vermek, yönlendirmek, nasıl oynaması gerektiğini söylemektir. 
 
Film çekim günü oyuncular dışında en çok görüntü yönetmeniyle ve yardımcı yönetmenle muhattap olur. Kimi zaman, pratikte, monitörün başından kalkmayan, tüm planları klişe, sıkıcı, yaratıcılıktan uzak bir şekilde çeken yönetmenlerle karşılaşırız. Sevimsizlerdir. 
 
Yardımcı yönetmen ise, yönetmenin yükünü hafifletir. Reji ekibini yönlendirir. Neredeyse tüm detaylara hakimdir. Saç, makyaj, kostüm… Tüm ekiplerle birlikte çalışmayı sağlar. Altındaki reji ekibine direktif verir. 
 
İkinci, üçüncü hatta dördüncü, beşinci Reji( bu sayı yapıma göre azalır veya çoğalır) görevlerini sıralayalım. Filmdeki devamlılığı tutar(sahneler ve planlar tekrar çekilirken neyin nerde ve nasıl olduğunu söyler), time code tutar ( hangi çekimin düzgün olduğunu not eder),  figüranlara neler yapılacağını anlatır, oyuncuları saç ve kostüme yönlendirir.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		3. GÖRÜNTÜ EKİBİ 
 
Filmdeki görüntülerin, istenildiği gibi, temiz ve net alınmasını ve aktarılmasını sağlayan, yönetmenle birlikte çekim açılarına, ışığa ve kompozisyona, kamera hareketlerine karar veren ekiptir. Tüm film ekibinin can damarlarındandır. Kameralar , lensler, sabitleyiciler, doly gibi ekipmanların hepsi bu ekipten sorulur. 
 
Görüntü Yönetmeni 
Birinci Kamera Asistanı ( First AC – Focus Puller) 
İkinci Kamera Asistanı ( Second AC – Clapper Loader) 
Kamera Prodüksiyon Asistanı 
Dijital Görüntü Aktarıcısı ( D.I.T) 
Steadicam Operatörü 
 
Görüntü yönetmeni, -yönetmenle birlikte-  kadraja, kullanılacak lenslere, kompozisyona karar vermekle, kamerayı kullanmakla, ışığa ve kamera hareketine karar vermekle yükümlüdür. Çoğu zaman kamerayı görüntü yönetmeni kullanır. Kimi zaman operatör de kullanabilir. 
 
Birinci kamera asistanı, netlik asistanı yani focus puller ‘dır. İngilizcede, first AC olarak da geçer. Görüntü yönetmeni kamerayı kullanırken, birinci kamera asistanı, netlik ringini çevirerek görüntüdeki netliği sağlar. Ancak görevi sadece bu değildir. Görüntü yönetmeninden sonra ekipte en yetkili kişidir. Ekibi çekip çevirmek haliyle 1st AC’ ye düşer. 
 
İkinci kamera asistanı, her çekimin başında, sahne  ve plan yazan klaketi çakar. Kamera lenslerinin temizliği, lensleri  ve kabloları değiştirme, bataryaların dolumu ve değişimi ( makaralı kameralarda makarayı değiştirme) ikinci kamera asistanının işidir. Ekipmanın organizasyonu, taşınması 2. asistanın sorumluluğundadır. 
 
DIT, (di ay ti ) çekilen görüntülerin sağlam bir şekilde aktarılmasından sorumludur. Dijital dünyada, görüntüleri, harddiske aktarır ve kopyalamasını yapar, görüntünün sağlamlığından emin olur. 
 
Steadicam operatörü, genellikle takip sahnelerinde, hareketli aksiyon sahnelerinde, kamerayı sabit tutmaya yarayan steadicam le beraber kamerayı taşıyan operatördür. Bu çekimlerden görüntünün sorumluluğu steadicam operatörünün sorumluluğundadır.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		4. IŞIK EKİBİ 
 
Işık Şefi 
Birinci Işık Asistanı 
Işık Teknisyeni 
Işık ekibi, görüntü yönetmeniyle koordine bir şekilde çalışır. İstenilen türde ışığı istenilen yer kurarlar. Işığın sert mi yumuşak mı olması gerektiğine karar vermek görüntü yönetmeninindir . Bu direktifler doğrultusunda ışık ekibi ışığı kurar. Işık şefi, ışık planının doğru uygulanmasından sorumludur. Birinci ışık asistanı, ışık şefine yardım eder. Işık teknisyeni ise, arıza durumunda müdahale eder, ekipmanların doğru şekilde çalışıp çalışmadığından sorumludur.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		5. SES EKİBİ 
Kayıt& Miksaj Sorumlusu 
Boom Operatörü 
Ses Teknisyeni 
film-setinde-ses-ekibi 
Ses ekibi, adından da anlaşılacağı üzere, filmdeki seslerin temiz, net ve kaliteli bir şekilde kaydedilmesiyle sorumludur. Kayıt, miksaj sorumlusu ses ekibinin şefidir. Sesin doğru şekilde kaydedilmesinden, mikrofonların ve aksesuarların seçilmesinden sorumludur. 
 
Belki de ses ekibinde en çok gördüğümüz kişi boom operatörüdür. Ses şefinin birinci asistanıdır. Mikrofonların yerleştirilmesinden sorumludur. Boom çubuğunun üzerindeki, doğrusal ses kaydeden mikrofunu tutar. 
 
Ses teknisyenine, ülkemizde çoğu filmde rastlamayız. İngilizcede “cable man” dir. Kabloların çekilmesinden ve ekipmanların doğru çalıştığından emin olmakla yükümlüdür. Bunun yanında,  ses ekipmanlarının kullanılmasında yardımcı rol üstlenir.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		6. SET EKİBİ 
Set ekibi, sette dekorun kuruması, dekorun taşınması, donanımın eksiksiz sağlanması gibi görevler üstlenir. Görevleri önemsiz gibi görünür ancak yapım kısmının hızlı ilerlemesini sağlar. Ambiyansın, platonun kurulmasında görevlidirler. Örneğin sahnede sis varsa , sis makinesini taşır ve kullanır.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		7. SANAT EKİBİ 
Sanat ekibi, sahnede istenilen ambiyansı, dekoru yaratır. Kostümlerden tutun da sahnede kullanılan en  ufak eşyaya kadar sanat ekibi karar verir. Hangi renkler hakim olacak, film hangi dönemi anlatıyor, nasıl bir duygu yansıtılmak isteniyor? Tüm bu sorulara göre sanat ekibi sahneyi, dekoru, ambiyansı düzenler.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	
	
	
		
	Mesajlar: 72 
	Konular: 62 
	Likes Received: 0 in 0 posts
 
Likes Given: 3 
	Katılım: May 2017
	
 Rep Puanı: 
 0
Sektör Çalışma Süresi: 9 Yıl
 Sinematürk Linkiniz: http://www.sinematurk.com/kisi/135949-mutlu-sulak/
 Ad Soyad: Mutlu SULAK
 Çalıştığınız iş.: Boşta
 Konum: İstanbul
 Cinsiyet: Erkek
	  
 
	
	
		8. KOSTÜM – SAÇ VE MAKYAJ EKİBİ 
Kostüm ekibi, filmden önce kararlaştırılan kıyafetleri tedarik eder, karavanında bulundurur. Oyuncuların kıyafetini daha önceden hazırlar. Planlara ve sahnelere göre oyuncuları giydirir. Deposunda yer alan yüzlerce kıyafetin, çekimden önce hızlı ve doğru bir şekilde giydirilmesinden kostüm ekibi sorumludur. 
 
Oyuncu daha sonra saç ve makyaja gider. Genelde bu iş için ayrı bir karavan bulunur. Kuaförlerin ve makyözlerin hızlı hareket etmesi, oyuncuyu hızlı bir şekilde hazırlaması önemlidir.
	 
	
	
	
		
	 
 
	   
	
	  • 
 
 
 
	 
 |