Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Görüntülü Reklamlarda 40 Göz Alıcı Renk Kombinasyonu
#1
Kalabalık görüntülü reklam pazarı göz önüne alındığında, çevrimiçi afişleriniz için en iyi renk kombinasyonlarını seçmeye çalışmak  göz korkutucu bir görev olabilir.
İşte burada, müşterinizin beklentilerini karşılayacak, büyük markaları gölgede bırakacak ve çevrimiçi kullanıcıların düğmeyi tıklamasını sağlayacak çarpıcı bir afiş oluşturmaya çalışıyorsunuz. Endişelenme, şeyler
Renk teorisini gözden geçirmek ve seçilmiş 40 renk paleti listemize bir göz atmak , kalabalığın arasından sıyrılan bir afiş yapmak için ihtiyacınız olan tüm bilgileri size sağlayacaktır .
Renk teorisinin temel ilkeleri
[Resim: color-combinations-color-schemes-color-p...00x308.png]
Dijital tasarım, 20. yüzyılın bir ürünü olabilir, ancak asırlık resim bilimi ile aynı renk teorisini kullanır . 
İşte bunlar kısaca:
  • Monolog renk paleti : Bir renk seçtiğimizde ve bir kompozisyonu tamamlamak için bu rengin birkaç tonunu kullandığımızda, buna monolog renk kombinasyonu diyoruz.

  • Tamamlayıcı kombinasyonlar: Tamamlayıcı renkler, renk çarkında karşılıklı duran renklerdir. Bir araya getirildiklerinde birbirlerini tamamlarlar ve keskin bir etki sağlarlar.

  • Benzer renk şemaları: Bu renkler yan yana durur ve aynı düzende birlikte kullanıldıklarında uyum sağlarlar.

  • Üçlü veya Dörtlü kombinasyonlar: Bu renkler, renk tekerleğine eşit olarak yerleştirilir ve bunları bir üçgen veya kare şekli kullanarak bulabilirsiniz.
İşte ünlü ressam Marc Chagall'ın renk çarkının ilkelerini hatırlamanıza ve tasarımlarınızda renkleri birleştirmenize yardımcı olacak unutulmaz bir alıntı:
Alıntı: Bütün renkler komşularının dostu, karşıtlarının sevgilisidir. 
Marc Chagall

Dijital medyada renklerin gücü.
The Impact of Color in Marketing adlı bir çalışmada araştırmacılar, insanların yalnızca renklere dayalı ürün seçimleri hakkında 90 saniyeden daha kısa sürede karar verebildiklerini buldular. Daha da ilginç olan şu ki, "renklerin kullanımı yalnızca ürünleri rakiplerinden farklılaştırmaya değil, aynı zamanda ruh hallerini ve hisleri olumlu ya da olumsuz olarak etkilemeye ve dolayısıyla belirli ürünlere karşı tutumu etkilemeye de katkıda bulunabilir." 
Bu 30 harika renk şemasına bir göz atın ve en iyi markaların renklerini nasıl birleştireceğinizi öğrenin.
1. Kaygısız hayat: parlak ve pozitif renkler
[Resim: Airbnb-1-600x448.jpg]
 
Gökyüzü mavisi ve toprak kahverengisinin uçuk tonlarını kullanmak, bir sakinlik ve rahatlama hali yaratmanın kesin bir yoludur. Airbnb'nin bu paleti görüntülü reklamları için kullanmasına şaşmamalı . Verdikleri vaatler şu şekilde özetlenebilir: Platformumuz aracılığıyla konaklama rezervasyonu yaparken, bire bir ev sahipliği yaparken, dostluk ve hepsinden öte, çılgınlıktan uzak, izole bir kıyının sessizliği aracılığıyla keyif alacağınız türden bir yaşam ve deneyim budur. şehrin kalabalığı.
Ve pembe düğmenin ne olduğunu merak ediyorsanız, işte cevap: Öncelikle rengin resmi adı Yabani Karpuz ve ikincisi, manzaraya eğlence katıyor.
Tasarım vizyonunda AirBnb, dünya çapındaki varlıkları göz önüne alındığında evrensel bir görsel dil kullanmaya çalıştıklarını belirtiyor. Ayrıca, her küçük iletişim materyali (bu afiş gibi), renkler, tipografi, simgeler ve bilgi mimarisini içeren tasarım yönergelerine uygun olmalıdır.
2. Lacivert 
[Resim: Adobe-1-600x448.jpg]
Mavinin bu koyu tonunu donanma zabitlerinin üniformalarıyla, dolayısıyla nitelikli ve kalifiye kuruluşlarla ilişkilendirmeye alışkınız. Aslında lacivert, İngiliz Kraliyet Donanması'nın ilk kez tanıttığı 1748'den beri donanma subaylarının üniforması için bir renk olarak kullanılmaktadır.
Siyah aynı zamanda asaletin ve zarafetin rengidir. Ama Adobe burada elitlerin oyununu oynamıyor. İşin püf noktası, Adobe'nin renkler ve yazı tipleriyle oynayarak kavramlarla oynamasıdır: genç nesil (kırmızı, mavi), eğitim (koyu mavi), beceriler, yüksek sınıf özlemi (siyah). 
3. Portakal kabuğu rendesi
[Resim: Amazon-1-600x448.jpg]
Turuncu, sarı ve kırmızının mutlu evliliğidir ve sıcaklığı, pozitifliği, neşeyi ve coşkuyu taşır.
Hal böyle olunca da Amazon, alışveriş çılgınlığının keyfine uygun buldu.
Ayrıca, bu tatlı hoşgörüyü dengelemek için beyaz ve siyahı kullandılar ve reklamı biraz daha ciddi bir atmosfere dönüştürdüler. Beyaz şöleni dengelerken siyah, birinci sınıf bir muamele unsuru sunar.  
4. Gri ve Yeşil – Sağlık teknolojisi
[Resim: Dove-1-600x448.jpg]
Yeşili doğayla ilişkilendirmeye meyilli olsak da, şehir grisi ile şaşırtıcı kombinasyonundan dolayı bu bir kentsel renk şemasıdır. Yeşil çimenlerin, ağaçların ve ormanların, baharın ve ekinlerin rengidir. Yakın kültürümüzde (20. ve 21. yüzyıllar) yeşil, sağlıklı veya organik olmak, refahı simgelemek için kullanılmıştır.
Öte yandan gri, çeliğin (ve genel olarak metallerin), endüstriyel ve teknolojik devrimin ve kentsel peyzajın rengidir.
İkisinin birleşimi şaşırtıcı gelebilir, ancak yeni bir evren yaratmak için birleşiyorlar: sağlık teknolojisi dünyası. Bu tam olarak Dove'un mesajıdır: Doğanın amaçladığı şekilde cilde bakım yapmak için geliştirilmiş bir teknoloji.
5. Sahil mavisi
[Resim: blue-seaside-color-palette-1-600x448.png]
Bu mavi palet, deniz kenarının huzurunu çağrıştırıyor. Yumuşak mavi ve altın rengi kumun birleşimi, rahatlatıcı bir his veren yazlık bir atmosfer yaratır.
Ev eşyaları ürünleri, iç tasarım hizmetleri, giyim, su ve çocuk markalarını tanıtmanıza yardımcı olabilir.
6. Kırmızı Noel içindir
[Resim: Coca-Cola-1-600x448.jpg]
Kırmızı geleneksel olarak tutkuyla, yeşil ise sağlık veya çevre ile ilişkilendirilir, ancak ikisi bir araya geldiğinde yüksek sesle “Noel” diye bağırırlar. Tabii ki, Noel arzuya yabancı değil. Yılın bu zamanında hepimiz dileklerle doluyuz.  
Gördüğünüz gibi bu baharın taze yeşili değil. Bu yeşil gölgeye Viridian Green (Latince Viridis yeşil anlamına gelir) denir ve doygunlukta orta ve değer olarak nispeten karanlıktır. Noel ağacının ve Noel Baba'nın elflerinin yeşilidir.
7. Az, çoktur – Beyaz renk paletler
[Resim: Dropbox-1-600x448.jpg]
Canlı mavi ile birleşen bu minimalist gri soluk palet, yorucu bir görsel karmaşa dünyasında göze rahatlık sunar. Minimal olan her şeyde olduğu gibi, aldığımız duygu boşluktur. DropBox'ın sunduğu tam olarak budur: dijital  depolama alanı.
8. Bal sarısı
[Resim: honey-yellow-color-palette-1-600x448.png]
Tatlı baldan ilham alan bu sarı renk şeması, ürünleriniz için parlak bir bağlam yaratmanız gerektiğinde mükemmeldir. Sarı, pozitifliği ifade eder ve Güneş ve yaz ile ilişkilidir. Reklamınızı canlandırabilir ve sıradandan olağanüstüye taşıyabilir.
Bu renk paletini, yazla veya yazla ilgili her şeyi, arı ürünlerini, kadın ve çocuk markalarını, tatlıları ve doğal takviyeleri tanıtmak için kullanın.
İlgili Makaleler:
Sosyal Medyada Sihir Gibi Çalışan 28 Renk Kombinasyonu
Tasarım Stereotipleri: Feminen Tasarımı veya Eril Tasarımı Ne Tanımlar?
Mükemmel Tasarımlar Oluşturmak İçin Geometrik Desenler Nasıl Kullanılır?
9. Karnaval dansı
[Resim: Durex-1-600x448.jpg]
Bu neşeli renk paleti kombinasyonu, bizi Rio Karnavalı'nın heyecan verici geçit törenlerine götürüyor. Bu cesur renk patlamasını parti dekorasyonlarında, konfetilerde ve havai fişeklerde de bulabiliriz. Mavi ve Mor, eğlenceli bir atmosfer için sahneyi hazırlarken, Deep Pink bombayı patlatıyor: çılgın bir parti olacak. Koyu mavi, kompozisyonu yumuşatmak ve ona gece havası vermek için var.
10. Taze yeni gün
[Resim: Colgate-1-600x448.jpg]
Tazeliği ve temizliği iletmek istiyorsanız açık mavi, yeşil ve beyaz kullanın. Bu renk grubu, sağlık veya temizlik ürünleri söz konusu olduğunda kazanandır. Bilinçaltında, mavi ve yeşil bize doğayı, okyanusları ve nehirleri hatırlatır ve banyo yapma veya yıkanma arzusunu uyandırır. Bu durumda kırmızı, markanın ana rengidir, ancak kırmızı aynı zamanda yeşilin tamamlayıcı rengidir. Kırmızı, reklamı aktif ve çekici kılar.
11. Zıt çift
[Resim: ESPN-1-600x448.jpg]
Siyah ve sarı muhtemelen en zıt renk çiftlerinden biridir. Sarı, sıcaklığı ifade eder ve dikkat ister, siyah ise ayık ve içe dönüktür. Ancak birlikte kullanıldıklarında birbirlerini tamamlarlar ve gürültülü bir çift oluştururlar. Dikkat isteyen bir çift. Bu kombinasyonun trafik işaretleri için kullanıldığını unutmayın. Dikkatli bir değerlendirme gerektirir ve elde ettiği şey dikkate alınır.
12. Filizlenme zamanı
[Resim: Heineken-1-600x448.jpg]
Hepsinin en yeşili Crusoe ile tanışın. Bu tür canlı yeşili ve birkaç kardeşini bir arada bulundurduğunuzda, muhtemelen sağlık, doğal malzemeler ve lezzet hakkında konuşmak istersiniz. Ve susuzluk. Yiyecek veya içecek satıyorsanız bu paleti kullanın ve koyu kırmızı bir düğmeyle eşleştirmeyi unutmayın.
13. Kırmızı gül buketi
[Resim: red-rose-bouquet-color-palette-1-600x448.png]
Bu cesur kombinasyon, doğanın en zarif çiçeği olan kırmızı gülden ilham almıştır. Burada, cesur kırmızıya daha yumuşak bir akraba, erik leylak rengi eşlik ediyor ve ihtişamına yalnızca klas siyah eşlik ediyor.
Bu göz alıcı bir renk şeması, buna hiç şüphe yok. Ancak ne kadar dikkat çekse de bu kırmızı-siyah palet her türlü ürün ve markaya uygun değil.
Moda ve güzellik markalarıyla iyi gider.  
14. Rahat küçük alan 
[Resim: IKEA-1-600x448.jpg]
Bu soluk palet, rahatlık ve rahatlamaya bir davettir. Açık gri, bir kompozisyonda ana renk olarak kullanıldığında izleyicilerin omuzlarındaki yükü hafifletir. Alanın nötr ve hafif görünmesini sağlar. Tabii ki, etrafta çok fazla gri varken hayat oldukça sıkıcı olabilir, bu yüzden canlı bir Vivid Violet vuruşu almak atmosferi önemli ölçüde değiştirecektir.
15. Güneşli günler 
[Resim: LEGO-1-600x448.jpg]
Sarı, Güneş, sıcaklık, neşe, mutluluk ve pozitiflikle ilişkilidir. Aynı zamanda coşkuyu, oyunculuğu sembolize eder ve çocuklukla kolayca ilişkilendirilebilir. Sarı kesinlikle eğlenceli bir renktir ve birçok çocuk markası markalarında sarı kullanır: Johnson's baby, Toy Story, Winnie the Pooh, Lego ve Play-Doh.
Ancak sarı, çocuk oyuncaklarından turizm acentelerine ve giyim markalarına kadar birçok sektörü kapsayabilir. Her şey tasarıma ve ek renklere bağlıdır.
Banner'ınız için sarı bir palet kullanmak istiyorsanız , düğmeniz, başlığınız veya gövde metniniz gibi önemli kısımları vurgulamak için 1-2 güçlü renk eklediğinizden emin olun.
16. Hassas pasteller
[Resim: Louis-Vuitton-1-600x448.jpg]
Pastel renkler , kız gibi markalar veya tatlı tatlılar satan pastanelerin tanıtımını yapmak için uygundur. Pasteller hafif, narin ve sevimli renklerdir. Rüya gibi, istek uyandıran bir dünyanın atmosferini yaratırlar ve bir dizi sıcak duyguyu tetiklerler. Kalp eritiyorlar. Ev ve iş ortamlarımızda pastel renklerle günlük olarak karşılaşmıyoruz, bu yüzden pastel bir afiş öne çıkma ve doğru kitleyi etkileme potansiyeline sahiptir.
17.Egzotik ada
[Resim: exotic-island-color-palette-2-600x448.png]
Arka plan renginiz için canlı sarı ve tropikal turuncuyu birleştirin, biraz gök mavisi ekleyin ve mükemmel yaz paletini elde edin.
Bu renk kombinasyonu, ürününüz veya markanız için ideal tropikal yaz arka planını oluşturacak ve olumlu bir duygu iletmenize yardımcı olacaktır.
Yazla ilgili ürünler, tatil fırsatları ve gençlerin markalarını satıyorsanız bunu kullanın.
18. Gül duygusallığı
[Resim: Maybelline-1-600x448.jpg]
Kadın markalarının, hedef kitlelerinin kalbine ulaşmak için bir gül şehvetli dokunuşuna ihtiyacı var. Kadınlar pembe ve kırmızı tonlarının hepsine ilgi duyar ve bunun nedeni kadınların şehvetli kısımlarının pembe gül olmasıdır. Aslında hepimiz bu renklere ilgi duyuyoruz ve bu bilinçaltı bir süreçtir. Pembe ve kırmızı çekicidir. Kadınlar daha çekici görünmek için dudaklarını ve tırnaklarını kırmızıya boyar ve yanaklarını kızarır.
Doğaya bakacak olursak, pek çok lezzetli meyve pembe, kırmızı ve erik tonlarındadır: çilek, şeftali, erik, kiraz ve karpuz.
Afiş tasarımında çekici bir kompozisyon oluşturmak için yaklaşık 4-5 renge ihtiyacınız var. Bu nedenle pembe tonlarını kullanırken, düğmeniz veya başlığınız için koyu mavi veya siyah gibi koyu bir şeyler de ekleyin.
Pembenin iki tonuna aşık olup kullanmak isterseniz, isimleri Mona Lisa (3F5998E) (ne anlamlı bir isim!!) ve Türk Gülü (#B16774).
19. Gökkuşağının üzerinde bir yerde 
[Resim: Milka-1-600x448.jpg]
Mor, sakin soğuk mavi ile birleşen tutkulu kırmızının meyvesidir. İkincil bir renktir ve doğada nadiren bulunur. Lavanta çiçeği mor, ayrıca bazı sabah zafer çiçekleri ve manolya ağaçlarıdır.
Mor, doğal bir renk olmaması ve bu rengi elde etme sürecinin pahalı olması ve bu nedenle elitlere ayrılmış olması nedeniyle binlerce yıldır yüksek statü ve kraliyet ile ilişkilendirilmiştir. Ancak, sanayi devrimi onu popülerleştirdi ve kitlelere uygun hale getirdi. Günümüzde mor rengi giyimden gıda markalarına kadar her yerde bulabiliyoruz. Tona bağlı olarak, mor farklı anlamlar taşır: koyu mor, lüks ve üst sınıf ile ilişkilendirilirken, açık lavanta hassasiyet ve inceliği sembolize eder.
Yukarıdaki resimde, Milka'nın yumuşaklığı ve zarifliği iletmek için açık moru nasıl kullandığını görebilirsiniz. Sloganları aslında şöyle diyor: “İhale etmeye cesaret edin!”
Dahası, araştırmalar ergenlik öncesi çocukların %75'inin moru diğer tüm renklere tercih ettiğini ortaya koydu . Milka'nın ana marka rengi olarak moru seçmesine şaşmamalı! Ve düşünürsek, bu rengi kullanan tek çikolata markası Milka değil. Cadbury, bir başka büyük mor çikolata markasıdır.
Mordan başlayarak bir banner oluşturmak istiyorsanız, mavi, yeşil veya gri gibi başka uyumlu arkadaşlar bulduğunuzdan emin olun, ancak Milka cennetini çoğaltmamaya dikkat edin. Bu markanın görsel markası o kadar güçlü ki, insanlar mor ve yeşilin kombinasyonunu Alplerde otlayan mutlu ineklerle ilişkilendirme eğiliminde.
20. Eğlenceli renkler
[Resim: Nestle-Purina-1-600x448.jpg]
Afişlerinizden biri için uçuk mavi kullanmayı düşünüyorsanız, bu rengin ne anlama geldiğini bilmelisiniz. Mavi soğuk bir renk iken, açık mavi berrak güneşli bir yaz gökyüzü ile ilişkilidir. Sakinlik ve huzur hali sunar. Renk ne kadar açıksa, o kadar eğlenceli olabilir. Özellikle kompozisyonda ona eşlik edecek başka eğlenceli renkler varsa. Örneğin pembe gibi.
Buradaki palet, çocuk markaları, evcil hayvan markaları ve tatlılar için idealdir. Besleyici bir şımartma ve tatlı hoşgörü dünyası yaratır.
21. Ana renkler: kırmızı, mavi ve sarı 
[Resim: Google-1-600x448.jpg]
Mavi, kırmızı ve sarı, hepsi ana renklerdir; bu, birleştiklerinde renk tekerleğinin diğer tüm renklerini doğurdukları anlamına gelir. Ana renklerdir ve göz onları sever. Beyaz bir arka plan ve küçük ana renk parçaları kullanmak görsel olarak rahatlatıcıdır. Bu minimalist stili kullanmaya cesaret edebilen sadece birkaç marka var ve gerçek şu ki, ürününüzün gerçek değerine güvendiğinizde bu tür bir görsel iletişime geçebilirsiniz.
22. Dağ gökyüzü manzarası: mavi palet
[Resim: Mini-1-600x448.jpg]
Mavi gökyüzü, okyanus ve buz ile ilişkilidir. Derinliği, sonsuzluğu ve gizemi ifade eder. Renk ne kadar koyuysa, o kadar yoğun, ciddi ve derin olur. Çok koyu mavi, erkeksi bir renktir ve aynı zamanda akıl ve yüksek becerilerle de bağlantılıdır.
Mavi, yukarıdaki gibi bir renk kombinasyonunda bulunduğunda, doğanın görkemli güzelliğini, geniş evreni ve aynı zamanda erkeksi kutupluluğun gücünü çağrıştırır.
Bu palet, havayolları, turizm acenteleri, erkek markaları (giyim, cilt ve saç bakımı, tıraş), temizlik ürünleri ve inşaat malzemeleri (özellikle çatı kaplama) satan şirketler tarafından kullanılabilir.
23. Çıplak pembe palet
[Resim: nude-pink-color-palette-1-600x448.png]
Pembe tonlardan oluşan bu feminen palet, tamamen duygusallık ve güzellikle ilgilidir. Doğanın çiçeklerinden (güller) ve meyvelerden (eriklerden) ilham alan kombinasyon göze hoş geliyor.
Güzellik markalarını, kadın giyim ürünlerini ve ayrıca çikolata veya tatlılar gibi lezzetli yiyecekleri başarılı bir şekilde tanıtabilir.
24. Kompozisyonlarda beyaz
[Resim: Nike-rectificat-1-600x448.jpg]
Beyaz geleneksel olarak saflığı, cenneti, ilahi, mükemmelliği ve temizliği sembolize eder. Kar, kabarık bulutlar ve gelinliklerin rengidir.
Teknik olarak beyaz renk olmayan bir renk olarak kabul edilse de, bir kompozisyonda beyaz boşluk yaratır, dengeler ve diğer renklerin merkez sahne olmasına izin verir. Renk düzeninizde beyaz kullanmak, sadelik ve zarafeti ileten bir düzen oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Beyaz aynı zamanda alçakgönüllülüğün veya değerini bilip de övünmeyen insanların rengidir.
Eski bir Zen deyişi vardır: “Konuşan bilmez. Bilenler konuşmaz.” . Bu atasözü, beyaz rengin özünü çok güzel özetlemektedir. Ve unutmayın ki beyaz (veya boşluk) Zen resim geleneğinin merkezindedir.
Beyazın reklamcılıkta kullanımı, üstün kalite, lüks ve serinlik anlamına gelir. Premium markalar, güçleri ürünlerinde yattığı için reklam kampanyalarında beyaz kullanmayı göze alabilirler. Ve bunu herkes biliyor. Bununla övünmeye gerek yok.
25. İlk görüşte aşk 
[Resim: Nutella-1-600x448.jpg]
Kırmızı, hangi aşamada olursa olsun bir yıldızdır ve her zaman öyle kalacaktır. Ateşin, kanın, kalbin, kiraz dudaklarının, kadifemsi güllerin ve kırmızı elmaların (günahın sembolü) rengidir. Tutku, yanan arzu, şehvet, heyecan ve cesareti sembolize eder.
Görüntülü reklamcılıkta tonlarca kırmızı düğme bulacaksınız çünkü kırmızı, izleyicileri tıklamaya davet ediyor. (Okuyucuların boğaları tetiklemek için kullandıkları kırmızı corrida pelerini hatırlıyor musunuz?)
Bir t es t tarafından koştu Performable.com kırmızı düğmeleri çoğu kullanıcı için cazip olduğunu kanıtladı: Karşılaştırmalı bir analizde, kırmızı bir düğme% 21 dönüşüm ile yeşil düğmeye performans sergilemiştir.
Kırmızı manyetiktir ve bilinçaltı zihnimize derinden gömülüdür. Banner performansı açısından, insanları web sitenize çekmek için ihtiyaç duyduğunuz tıklama tuzağı kırmızıdır.
Yiyecek ve içecekleri, kıyafetleri, güzellik ürünlerini, çocuk kıyafetlerini ve oyuncaklarını, çiçekçileri veya arabaları tanıtmak için yukarıdaki gibi bir renk şeması (kırmızı, siyah, beyaz ve açık gri) kullanın. İşini yapmak için kırmızıya güvenin. Ve siyah, gri ve beyaz ile yaratıcı olun. Arka planı doldurmak, öğelerinizi canlandırmak veya metinleri canlandırmak için onlarla oynayın.
26.  Turuncu ve Mavi palet
[Resim: orange-and-blue-palette-1-600x448.png]
Turuncu ve mavi tamamlayıcı olmaları ile ünlüdür. Mavi soğuk bir renk iken, turuncu sıcak ve güneşlidir. İkisi bir araya geldiğinde, göz ardı edilmeyecek göz alıcı bir görsel oluştururlar.
İster bir çocuk markası olun, ister yemek, seyahat veya moda endüstrisinde olun, öne çıkmak ve biraz ses çıkarmak için bu renk düzenini kullanabilirsiniz.
27. Yaz denizi 
[Resim: Pampers-1-600x448.jpg]
Bu yazlık renk düzeni bizi arkanıza yaslanıp güneşin ve turkuaz denizin tadını çıkarmaya davet ediyor. Soluk mavi gökyüzünün dinginliğini çağrıştırırken, kumlu gri kompozisyonu gerçekçi bir tonla yumuşatır.
Tatil paketi fırsatları, çocuk oyuncakları veya bakım ürünleri satıyorsanız veya bir havayolu şirketiyseniz, afişiniz için bu renk kombinasyonunu kullanın.
28. Süt ve bal 
[Resim: Pantene-1-600x448.jpg]
Bu renk kombinasyonuna bakıldığında, bir kafeye koşup kremalı bir kapuçino içmenin dürtüsü hissedilebilir. Kahverenginin tatlı tonları bize büyükannenin ev yapımı sütünü, ballı bisküvilerini ve sıcak kakaolu sütü hatırlatıyor.
Daha açık kahverenginin (#EAC87C) resmi adı aslında yiyeceklerden esinlenmiştir: Marzipan. Bu, ağız sulandıran bir renktir ve gıda ile ilgili her şeyi veya daha kesin olmak gerekirse, içerikle ilgili her şeyi, yani süperstar bileşenlerine dayanan herhangi bir ürünü başarıyla tanıtabilir.
Bu kahverengi renkleri kullanmak istiyorsanız, metniniz için siyahı ve kahverengiyi izleyicinin dikkatine çekmek için beyaz/açık griyi eklediğinizden emin olun.
29. Mavi deniz
[Resim: blue-sea-color-palette-1-600x448.png]
Bu kadar zengin mavi tonlarına sahip bu mavi deniz renk paleti, su ile ilgili markalar için kesin seçimdir. Dark Cyan'dan Light Steel Blue'ya kadar, bu kombinasyon son derece etkileyici ve su ortamını çağrıştırıyor.
30. Arzunun tonları – Kırmızının tonları
[Resim: Pizza-Hut-1-600x448.jpg]
Kırmızının sembolizminden daha önce bahsetmiştik ve gördüğümüz gibi, bu renk büyük ölçüde reklamlarda arzuyu aşılamak için kullanılıyor. Güzellik ürünlerinden pizza restoranlarına kadar, tasarımcılar en samimi ve temel ihtiyaçlarımıza hitap etmek için kırmızıyı kullanır: seks ve açlığa.
Bu renk paleti muhtemelen kırmızı salamdan veya ketçaptan (pizzanın en iyi arkadaşı) esinlenmiştir, ancak bunu markanızı/ürününüzü tanıtmak için de kullanabilir ve çarpıcı bir etki elde etmek için çeşitli tonlarla oynayabilirsiniz. Güzellik ürünlerini, kadın kıyafetlerini ve aksesuarlarını ve yiyecekleri tanıtmak istiyorsanız bu renk şemasını kullanın.
Metniniz için ve/veya onları öne çıkarmak için düğmeniz için beyaz kullanın.
31. Yıldızlı gökyüzünün altında lavanta tarlaları
[Resim: samsung-2-1-600x448.jpg]
Mor, cömert bir ton yelpazesi sunar. Renk çarkında kırmızı ve mavi arasında yer alan bu renk, her iki ebeveyninin de özelliklerini bünyesinde barındırıyor: kırmızının enerjisi ve mavinin bütünlüğü. Bir uçta, komşu kırmızı, kadınsı bir leylak rengi buluyoruz, diğer uçta ise mavinin yanında soğuk çivit var.
Bu mor renk kombinasyonunu savurganlığı veya coşkuyu iletmek için kullanabilirsiniz. Ana renginiz olarak hangi gölgeyi seçtiğinize bağlı olarak, coşku ve coşkuyu belirtmek için çok iyi kullanılabilir.
32. Karamel keyfi – Kahverengi tonları
[Resim: Snickers-1-600x448.jpg]
İşte bizi köşedeki şekerleme dükkanına tatlı bir kaçış özlemi çeken başka bir lezzetli renk paleti. Aynı zamanda, kahverengi ve kırmızının bu baştan çıkarıcı tonları, mobilya, iç dekorasyon, makyaj veya kıyafetleri tanıtmak için kullanılabilir.
CTA'nızı belirtmek için kırmızıyı ve hikayenizi anlatmak için beyazı kullanın.
33. Tatlı kırmızı
[Resim: luscious-red-color-palette-1-600x448.png]
Kırmızı manyetik bir renktir, bu yüzden iç çamaşırı endüstrisinde çok kullanılır. Tatlı kırmızıyı altın sarısı ve siyahla eşleştirdiğinizde, "seksi çekicilik" diye haykıran bir renk şeması elde edersiniz.
İç çamaşırı veya moda markanızın reklamını yapmak için bu paleti kullanın ve etkileşim ve satışlarda büyük bir artış göreceksiniz.
34. Tropikal tatil
[Resim: Starbucks-1-600x448.jpg]
Portakal hurmasının tropikal sıcaklığını alın, yapraklı yeşilin esintili hissini, uçuk gri gökyüzünün hafifliğini ve toprak kahvesinin sağlam zeminini ekleyin ve beş yıldızlı bir tropikal tatil elde edin.  
Bu canlandırıcı renk şeması, yaz aylarında ürününüzü/markanızı tanıtmak veya yazla ilgili ürünleri tanıtmak için idealdir: içecekler, yiyecekler, tatil köyleri, tatil fırsatları, boş zaman etkinlikleri vb.
35. Kırsal patikalar
[Resim: UPS-1-600x448.jpg]
Kahverenginin bu ham, dünyevi tonları, koyu mavi ve soluk mavimsi gri ile mükemmel uyum sağlar. Sonuç, bizi hafıza şeridinde, kırsalın dar ve çamurlu patikalarına çeken doğadan ilham alan bir palet.
Bu kombinasyon, herhangi bir mobilya, teslimat veya çikolata markasını başarıyla tanıtabilir. Aslında palet, UPS'in marka renklerinden türetilmiştir, ancak onu ödünç alabilir ve kendi markanızı/ürününüzü tanıtmak için tonlarla yaratıcı bir şekilde oynayabilirsiniz. Doğal/organik, ahşap, taşralı, dünyevi, lezzetli, çikolatalı malzemelere kadar çeşitli anlamlar taşımak için kullanılabilir.
36. Bu neşeli çift
[Resim: blue-and-orange-color-scheme-1-600x448.png]
Turuncunun pek çok tonuyla bu mavi ve turuncu palet, en seksi çift ödülünü kazandı. Sadece gradyan efektiyle oynayarak tasarımınıza daha fazla ton katabilir ve benzersiz bir atmosfer yaratabilirsiniz. Örneğin, burada kıpkırmızı turuncu var, renk çarkında kırmızıya çok yakın bir canlı turuncu ve yerleşimin sol tarafında mercan var, sarıya komşu olan bir portakal. Gerçek: Eşsiz anlatımı sayesinde Coral, 2019 yılının resmi rengi seçildi! Bu harika değil mi? Markanızı tanıtmak ve harika bir izlenim bırakmak için bu şemayı kullanın.


37. Gece yarısı gökyüzü
[Resim: VISA-1-600x448.jpg]
Koyu mavi bilgi, güç, dürüstlük, güven, otorite ve erkeklik ile ilişkilidir. Soğuk ve güçlü bir renktir ve B2B iletişiminde veya çalışmalara ilgi duyan ve yeni beceriler edinen kitlelerle konuşmak için kullanılabilir.
Bu yazının başında, lacivertin yüzyıllardır bahriyelilerin üniformalarının resmi rengi olduğunu ve bu sayede yüksek vasıf, otorite, güç ve kurumlarla özdeşlik kazandığını gördük.
Banner tasarımınızda Midnight blue kullanırken, düğmeniz, tipografiniz ve simgeleriniz için 1-2 açık ve daha sıcak renk seçtiğinizden emin olun. VISA tasarımcılarının burada yaptığı gibi sarı ve beyazı tercih edebilirsiniz.
38. Hatmi pastelleri
[Resim: Volkswagen-1-600x448.jpg]
Pastel renklerin bu tatlı kombinasyonu, en karmaşık web sayfalarında bile fark edilecek. Tatlıdır, çekicidir ve en önemlisi, bize küçük çocukluk sevinçlerimizi hatırlatır: şekerci dükkânını, şekerleme partilerini ve bahar şenlikli şekerlemelerini ziyaret etmek. Her şey üstte kıvırcık kurdele ile pembe kağıda sarılmış.
Ne kadar tatlı olursa olsun, bu palet özellikle araba gibi ürünleri tanıtmak için kullanmak istediğinizde oldukça cesur.
Bu şemayı şekerleme dükkanınızın, fırınınızın, çocuk markanızın, kadın makyajınızın veya giyim markanızın reklamını yapmak için kullanabilirsiniz.
39. Mavi ve kahverengi renk paleti
[Resim: blue-and-brown-color-combination-1-600x448.png]
Ana renk olarak maviyi kullanan bir şema kullanmak istiyorsanız, onu diğer uygun renklerle doğru şekilde dengelediğinizden emin olun. Maviyi turuncu ile aşırı ısıtmaktan kaçınarak dengelemenin bir başka yolu da kompozisyonda kahverengi ve sarının daha yumuşak tonlarını kullanmaktır.
Bu palet mükemmel bir şekilde dengelenmiştir ve gökyüzünün açık mavi ve zeminin bir yürüyüş için uygun olduğu açık havada bir günü çağrıştırır.  
40. Okyanus koyu mavi
[Resim: Yahoo-1-600x448.jpg]
Burada temel olarak, bir derinlik/gölge efekti yaratmak için koyu maviden Akdeniz mavisine ve çivit mavisine kadar çeşitli mavi tonlarını kullanan bir degrade mavi paleti var. Bu, Yahoo'nun marka renk şemasıdır, ancak serbest dalış kurslarından üniversitelere, erkek kıyafetlerine, kitaplara veya şişelenmiş suya kadar her şeyi iletmek için kullanılabilir.
Ana renginizi seçin ve tonlarla oynayın ya da tıpkı yukarıdaki başlıkta olduğu gibi degrade bir tasarım oluşturun, her iki şekilde de sonuç düzgün ve net olacaktır.
Gradyan renk temaları, görsel olarak hoş bir etki sunarken hayatınızı çok daha kolaylaştırabilir. Bu nedenle, tek renkli bir renk kombinasyonu kullanma fırsatınız olduğunda bu şemayı aklınızda bulundurun.
Bize gerçek renklerini göster!
Bahsedilmesi gereken bir diğer husus da markanızın renk düzeninin hedef kitlemizin tercihlerini de yansıtması gerektiğidir. Henüz bunu incelemediyseniz , 5 kolay adımda alıcı kişiliğinizi oluşturmaya başlayın ve başlayın . Pekala, teori yeter. Bir afiş tasarlamaya başlamaya hazır olun. Umarım artık görüntülü reklamcılıkta renk kombinasyonlarının öneminin daha fazla farkındasınızdır ve bu makaledeki tüm ipuçlarını güçlü bir banner oluşturmak için kullanacaksınız.
İşinizi hızlı ve öfkeli bir şekilde halletmek istiyorsanız , Creatopy'de ücretsiz bir hesap açın ve markanızın varlıklarını yükleyerek kişisel çalışma alanınızda rahatlayın . 
Ayrıca, burada listelenen renk paletlerinden hangisinin favoriniz olduğunu aşağıdaki yorumlar bölümünde bana bildirin!
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi